Logo
  • Webshop
  • Pretraga
  • Hrvatski

Odaberite jezik

Edukacija

Da li znate razliku između rada i vožnje? Da li znate što je pauza, a što odmor? Što je vozačka smjena? Smije li vozač unutar 24 sata započeti više vozačkih smjena? Kako voditi evidenciju radnih vremena vozača? Čemu ona služi?

Svi mi moramo učiti cijeli život. Mnogo pitanja, a mi imamo odgovor na sva postavljena i na sva pitanja koja ćete tek postaviti! Naučite kako ispravno popuniti taho listić s prednje i zadnje strane, kako ispravno napraviti naknadni unos na svoju digitalnu vozačku karticu. Naučite čemu služi prijevoznička kartica i kada se koristi. 

Educirajte vozače i izbjegnite potencijalne kazne koje vozači mogu svojim radom i bilježenjem tog rada na tahografu napraviti. Kazne su jako skupe, preskupe! Izbjegnite nepotrebne troškove samo zbog neznanja. Ali i još važnije – naučite do maksimuma iskoristiti radno vrijeme koje vam kao vozaču stoji na raspolaganju i izvucite iz svog poslovanja najviše što možete.  

Image in Article

Educirajte se na vrijeme!

Educiramo vozače i prometno osoblje u našem poslovnom centru u Svetoj Nedjelji ali dolazimo i do vas u vašu tvrtku. Edukacije se odvijaju s originalnim VDO nastavnim materijalom, na VDO fizičkim ili virtualnim simulatorima. Nakon svake edukacije polaznici dobivaju VDO diplome o završenom seminaru za rad s tahografom. 

  • 30576

    Educiranih vozača

  • 123

    Educiranih servisera

  • 195 +

    Seminara godišnje


                      Naši predavači

Predavači

+385 99 2105 596

zoran.kalauz@tahograf.hr

+385 99 2743 275

damir.fuckala@tahograf.hr 

Najčešća pitanja

Postoje mnogo razloga zašto tahograf izbacuje karticu vozača:

  • Kvar na utoru za kartice - ako jedan tahograf/utor izbacuje kartice različitih vozača – vrlo vjerojatno je pokvaren utor za kartice. U tom slučaju nema drugog rješenja nego se odvesti s vozilom do najbližeg VDO servisa i vidjeti što se može napraviti. Pokušat ćemo očistiti utor za kartice ali generalno govoreći ovo nije dobra vijest i vrlo vjerojatno će cijeli tahograf trebati zamijeniti. Održavajte (čistite) utor svog tahografa posebnom karticom za čišćenje pa će se ovo rjeđe događati, a tahograf će trajati godinama!
  • Kvar na kartici vozača - ako se izbacuje samo jedna kartica vozača, a ostale se kartice (npr. od nekog kolege vozača ili kartica poduzeća) uredno uvlače u tahograf – onda kvar nije na tahografu nego na kartici vozača. Tada prvo karticu treba pokušati očistiti (prebrisati posebnom krpom za tu namjenu) pa ponovno učitati u tahograf. Ipak, provjerite da vam kartica nije istekla – pojedini tahografi izbacuju kartice iz utora ako je valjanost kartice istekla.
  • Izbacivanje kartice za vrijeme vožnje - izbacivanje kartice se može dogoditi i za vrijeme vožnje ili dok je tahografska kartica u tahografu. Naime, podaci na tahografsku karticu se pišu samo u specifična 4 trenutka: prilikom vađenja kartice iz tahografa, prilikom ispisa pojedinih vozačkih/suvozačkih podataka i točno u 12:00 h i 00:00 h po UTC vremenu (ako je kartica u tahografu). Ako je tahograf u tim trenucima pokušao nešto zapisati na karticu i pri tome nije uspio – izbacit će karticu iz tahografa. Očistite i pokušajte ponovno učitati karticu. Ako to nije moguće – otiđite do najbližeg VDO servisera.

Teoretski da. Nakon promjene bilo kojeg važećeg podatka na vašoj vozačkoj kartici (a to je i broj vaše vozačke dozvole) vozač je dužan izvaditi novu digitalnu vozačku karticu. Ipak, savjetujemo, kako bi izbjegli ovaj nepotreban trošak izdavanja nove kartice vozača, nosite sa sobom i staru vozačku dozvolu kako bi na cesti mogli dokazati na osnovu koje vozačke dozvole vam je izdana digitalna vozačka kartica.

Ako imate analogni tahograf i isti je baždaren u starom informatičkom sustavu (do 2021. godine) kod kojeg se registracijska oznaka nije upisivala na identifikacijsku naljepnicu koja se lijepi na okvir vrata vozila, promjena registracijske tablice ne utječe na baždarenje tahografa – u tom slučaju ne trebate ponovno baždariti tahograf. Ako je analogni tahograf baždaren u novom informacijskom sustavu SOTAH (od 2021. godine) onda se registracijska oznaka piše na identifikacijskoj naljepnici vozila te je potrebno opet baždariti tahograf.

Ako imate digitalni ili pametni tahograf, registracijska oznaka se oduvijek upisuje u digitalnu memoriju samog tahografa te je pri promjeni registracijske oznake uvijek potrebno izvršiti ponovno baždarenje tahografa. Registracijska oznaka se od 2021 godine (SOTAH) upisuje i na identifikacijsku naljepnicu na okviru vrata vozila pa je i zbog toga potrebno još jednom baždariti tahograf.

Promjena dimenzija pogonskih guma mijenja osnovu karakteristiku vozila (konstantu vozila) koja se mjeri pri baždarenju tahografa – bez obzira na tip tahografa (analogni, digitalni ili pametni). U tom slučaju takve nove gume prvo morate upisati u prometne dokumente vozila (u stanici za tehnički pregled vozila) i nakon toga izvršiti baždarenje tahografa.

 

SOTAH je „uljepšani“ akronim (skraćenica) od početnih riječi „Sustav za središnju Obradu TAHografskih podataka“. Riječ je o web aplikaciji u kojoj je zamišljeno da se pohranjuju svi podaci o prijevoznicima, vozilima, vozačima, izdanim karticama, vozačkim aktivnostima, aktivnostima vozila, podacima sa zakonskog ispitivanja tahografa i sl.. Ovom sustavu se pristupa preko sustava e-Građani jednom od predviđenih vjerodajnica. Za sada je SOTAH funkcionalan samo u dijelu koji se odnosi na zakonsko ispitivanje tahografa – baždarenje. Za sva pitanja oko SOTAH sustava obratite se u AKD d.o.o.

Ako najveća dopuštena masa (NDM) SKUPA vozila prelazi 3.500 kg onda to vozilo mora biti opremljeno tahografom i vozač pomoću njega mora voditi evidenciju svojih radnih aktivnosti. Pri tome se takav vozač mora baviti komercijalnom djelatnosti. Ako se ne bavi komercijalnom djelatnošću onda niti tada ne treba imati tahograf i voditi evidenciju svojih radnih aktivnosti .  

Evo primjera:

  • Ako netko na FIAT DUCATO čija NDM iznosi 2.900 kg zakači laku prikolicu od 750 kg, onda je NDM SKUPA vozila 2.900 + 750 = 3.650 kg i ako takvo vozilo upotrebljava za svoje obrtničko-poduzetničke djelatnosti onda vozilo mora biti opremljeno tahografom i prilikom vuče takve prikolice vozač mora voditi evidenciju svojih radnih aktivnosti pomoću tahografa i vozačke kartice. Kada otkači prikolicu onda tahograf treba postaviti na opciju OUT i više ne mora voditi evidenciju svojih radnih aktivnosti.
  • Ako netko na FIAT DUCATO čija NDM iznosi 2.900 kg (postoji takvo vozilo i u putničkoj izvedbi) zakači prikolicu čija je NDM npr. 1.400 kg (npr. neka je to kamp kučica ili prikolica za čamac) i s takvim skupom vozila čija je NDM sada 4.300 kg odlazi na svoj godišnji odmor, onda bez obzira što mu je NDM skupa vozila veća od 3.500 kg ne mora imati tahograf i vozač ne mora voditi evidenciju svojih radnih aktivnosti.

Mali tehnički savjet: NDM je tehnički podatak kojeg određuje konstruktor i proizvođač vozila. Svatko ga može pronaći ili u prometnoj dozvoli ili na identifikacijskoj pločici vozila. NDM vozila je uvijek prvi podatak na identifikacijskoj pločici, a drugi podatak je NDM SKUPA vozila s kočenom prikolicom. Dakle, sam proizvođač vozila utvrđuje koje priključno vozilo (NDM) smije vuči njegovo vučno vozilo.  

 

Pametni tahograf MORA biti ugrađen u sva vozila koja su se prvi puta pustila u promet na području EU od 15. lipnja 2019. godine. Nema izuzetaka! Pogledajte svoje prometne dozvole i ako u njima, u rubrici broj „B - U prometu od“ stoji datum stariji od 15. lipnja 2019. godine vaše vozilo mora biti opremljeno pametnim tahografom.

Pratite propise i obavijesti na našim stranicama jer uskoro, od 21. kolovoza 2023. godine sva nova vozila koja se prvi puta puštaju u promet MORAJU biti opremljena pametnim tahografom druge generacije.

Analogni tahograf u međunarodnom prometu će se moći upotrebljavati do 31. prosinca 2024. godine. Nakon toga datuma sva vozila koja su imala analogne tahografe ili digitalne tahografe, iste moraju zamijeniti u pametne tahografe druge generacije.

Također, i ona vozila koja su sada opremljena pametnim tahografom prve generacije, ako žele sudjelovati u međunarodnom prometu, moraju zamijeniti takav tahograf s pametnim tahografom druge generacije od 20. kolovoza 2025. godine.

Svakako savjetujemo da prilikom baždarenja tahografa zamijenite bateriju u njemu (tamo gdje je to moguće jer neki tahografi ne omogućavaju zamjenu baterije) jer baterija drži pod naponom radnu memoriju u tahografu. Ako se baterija isprazni, tahograf neće stati s radom sve do onog trenutka dok je priključen na akumulator vozila. Ali zamislimo ovakvu situaciju: niste pristali na zamjenu baterije na tahografu jer vam se tih par desetaka kuna činilo skupim. Stradali su vam akumulatori na vozilu i sami ste ih promijenili! Međutim, prilikom zamjene akumulatora, na nekoliko minuta ste vozilo odvojili od trajnog napajanja električnom energijom. Upravo u tom trenutku ste TRAJNO uništili svoj tahograf. Naime, kada se tahograf jednom ugasi, na nikakav način, programiranjem ili bilo kakvom uzbudom, nije mu moguće povratiti izgubljenu memoriju. Možete ga samo zamijeniti (kod pametnih tahografa treba mijenjati i sondu na mjenjaču) što je daleko veći trošak od periodične zamjene baterije (svake dvije godine).

 Savjet: svakako redovito mijenjajte baterije u svom tahografu (minimalno svakih 24 mjeseca).   

eNovine

Upišite svoju adresu e-pošte i primajte informacije o ponudama tvrtke Tahograf.

Kontakti

Sustavi kvalitete

U skladu s misijom društveno odgovornog poslovanja Tahograf zadovoljava sve ekološko-ekonomske aspekte održivog poslovanja te doprinosi povećanju razine sigurnosti na cestama i očuvanju okoliša. Ponosni smo nositelji certifikata kvalitete ISO 9001, ISO 14001 i ISO 45001, te znaka Hrvatska kvaliteta

Saznajte više

Društvene mreže

Pronađite nas na sljedećim društvenim mrežama:

Icon Up

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »