Sve na svijetu se mijenja pa tako i prijevoznike u sljedećih nekoliko godina očekuju velike promjene u svijetu tahografa. U sljedećim godinama dolaze pametni tahografi druge generacije. Oni će automatski bilježiti svaki prelazak nacionalne granice unutar država EU ali i svaku promjenu opterećenja po osovinama, odnosno utovar i istovar tereta iz vozila. Cilj je bolje i kvalitetnije kontrolirati kabotažu koja se obavlja unutar svake pojedine članice EU-a.
Osim što će sva nova vozila koja je prvi puta puštaju u promet (registriraju) u EU u budućnosti morati biti opremljena pametnim tahografom druge generacije (o tome moraju voditi računa trgovci vozilima), EU obvezuje i sve prijevoznike u međunarodnom prometu da retroaktivno, na svoja postojeća vozila, naknadno ugrade pametne tahografe druge generacije. Vrijedi zapamtiti sljedeće datume:
- od 21. kolovoza 2023. godine – SVA vozila koja se prvi puta puštaju u promet moraju biti opremljena pametnim tahografom druge generacije
- do 31. prosinca 2024. godine – vozila koja sudjeluju u MEĐUNARODNOM prometu, a do tada su bila opremljena analognim ili digitalnim tahografom, isti moraju zamijeniti u pametni tahograf druge generacije
- do 20. kolovoza 2025. godine – samo vozila koja sudjeluju u MEĐUNARODNOM prometu, a do tada su bila opremljena pametnim tahografom prve generacije, isti moraju zamijeniti u pametni tahograf druge generacije
- do 01. lipnja 2026. godine – teretna vozila koja sudjeluju u MEĐUNARODNOM prometu, a čija je najveća dopuštena masa od 2,5 do 3,5 tona (ova vozila do sada uopće nisu trebala imati tahograf), moraju ugraditi pametni tahograf druge generacije.
Naravno, svaki vozač koji upravlja vozilom opremljenim pametnim tahografom druge generacije, mora ga upotrebljavati na propisani način i ispravno voditi svoju evidenciju radnih aktivnosti.
Kada se mijenjaju tahografi
Kada se mijenjaju tahografi.pdf
Pametni tahograf 2. generacije
20211215 - Pametni tahograf druge genaracije.pdf