Logo
  • Webshop
  • Pretraga
  • Hrvatski

Odaberite jezik

Autobuseri pozor – možda se mijenjanju pravila vožnje za povremeni prijevoz putnika

Na web stranicama Europske komisije objavljen je prijedlog o izmjeni Uredbe (EZ) br. 561/2006 u pogledu minimalnih pauza te dnevnih i tjednih razdoblja odmora u sektoru povremenog prijevoza putnika

Pravila koliko pojedini vozač smije raditi, voziti, pauzirati između rada ili vožnje, koliko mora odmarati unutra smjene ili unutar jednog tjedna, su u osnovi ista za sve vrste vozila i sve vozače – bez obzira kakav prijevoz obavljaju. Ipak, za pojedine vrste vozila i prijevoza postoje i iznimke.

Među vozačima autobusa je dobro poznata iznimka da ako obavljaju prijevoz putnika u međunarodnom cestovnom prometu, onda svoj tjedni odmor smiju prolongirati za čak 12 dana. Naravno, sve je to moguće pod određenim uvjetima o kojima smo već pisali na našim web stranicama. Međutim, nakon približno tri godine razne rasprave, sada je Komisija odlučila promijeniti ovo pravilo te je objavila na javno savjetovanje tekst izmjene Uredbe (EZ) br. 561/2006 kako bi se vozačima autobusa koji obavljaju povremeni prijevoz putnika omogućile neprekidne vožnje od 12 dana ne samo u međunarodnom, već i u domaćem prometu te su za ovu vrstu prijevoza odlučili promijeniti i pojedina pravila. Ukratko, ako se Uredba usvoji u predloženom obliku, mijenjaju se sljedeća predložena pravila:

  1. Prolongacija tjednog odmora vozača koji obavlja povremeni prijevoz putnika u budućnosti će se odnositi i na UNUTARNJI i MEĐUNARODNI prijevoz putnika (do sada se ovo pravilo odnosilo samo na međunarodni povremeni prijevoz putnika);
  2. Vozač koji obavlja povremeni prijevoz putnika (unutarnji ili međunarodni), stanke unutar vožnje od 4,5 sata može obaviti i kao 3 stanke od najmanje 15 minuta (do sada je vozač morao stati na 45 minuta nakon 4,5 sata vožnje ili je mogao koristiti dvije stanke od kojih je prva najmanje 30 minuta, a druga najmanje 15 minuta);
  3. Vozač koji obavlja povremeni prijevoz putnika u trajanju od najmanje 8 dana može prolongirati početak svog dnevnog odmora i to:

    - z
    a najviše 1 sat, ali pod uvjetom da ukupno vrijeme vožnje za taj dan ne premašuje 7 sati ili
    - za najviše 2 sata, ali pod uvjetom da ukupno vrijeme vožnje za taj dan ne premašuje 5 sati

    Ova pravila se smiju koristiti samo jednom tijekom cijelog putovanja (povremenog prijevoza putnika u neprekidnom trajanju od najviše 12 dana). Pri tome je vozač dužan na tahografskom listiću ili na ispisu iz digitalnog/pametnog tahografa ručno označiti da je koristio jedno od ova dva pravila (najkasnije nakon dolaska na pogodno mjesto za zaustavljanje)

  4. Vozač više ne mora provesti preko granice one države u kojoj je započeo svoju vožnju više od 24 sata da bi primijenio pravilo o neprekidnoj vožnji od 12 dana. Obzirom da se sada pravilo o neprekidnoj vožnji odnosi i na domaći i međunarodni promet, predviđeno je da takva usluga prijevoza mora trajati najmanje 24 uzastopna sata (do sada je bilo predviđeno da vozač mora provesti neprekidno više od 24 sata u državi različitoj od one u kojoj se usluga prijevoza započela pružati). 

Za kraj moramo primijetiti – radni uvjeti za vozače postaju još teži. U još jednom slučaju moći ćete dulje voziti i manje odmarati. Ovim prijedlogom Komisija izlazi „na ruku“ prijevoznicima koji se žale na nedostatak vozača ali sudeći prema komentarima na javnom savjetovanju, samo dodatno odbijaju mlade ljude od posla vozača. Moramo primijetiti i da se na ovaj način komplicira i tehnologija evidencija rada vozača. Naime, računala (tahografi) i svi prateći programi za evidenciju, nisu u stanju prepoznati ovakve izvanredne situacije (matematika je vrlo egzaktna ????) osim ako se posebno ne označe u tahografu. Obzirom da ne postoje tahografi koji imaju predviđenu mogućnost obilježavanja ovakvih situacija, ostaje samo ručna evidencija i dokazivanje vozača s inspekcijskim tijelima zašto je u nekim trenucima produlji vrijeme vožnje, zašto nije na vrijeme započeo dnevni odmor ili zašto je napravio tri pauze itd.

Ali javno savjetovanje još traje – do 19. srpnja 2023. godine. Stoga svi vi koji ste suglasni s ovim izmjenama ili vam se iste ne dopadaju, požurite komentirati ove prijedloge – neka se čuje i vaš glas. Jednom kada isti budu objavljeni u Official Journalu (Službeni list Europske unije) isti će za 20 dana po objavi postati obvezujući za sve članice i tada više „nema kajanja“. Sve informacije možete pronaći slijedeći ovu poveznicu.

eNovine

Upišite svoju adresu e-pošte i primajte informacije o ponudama tvrtke Tahograf.

Kontakti

Sustavi kvalitete

U skladu s misijom društveno odgovornog poslovanja Tahograf zadovoljava sve ekološko-ekonomske aspekte održivog poslovanja te doprinosi povećanju razine sigurnosti na cestama i očuvanju okoliša. Ponosni smo nositelji certifikata kvalitete ISO 9001, ISO 14001 i ISO 45001, te znaka Hrvatska kvaliteta

Saznajte više

Društvene mreže

Pronađite nas na sljedećim društvenim mrežama:

Icon Up

Ova web stranica radi boljeg rada i poboljšane funkcionalnosti koristi kolačiće (eng. cookies) i slične tehnologije. Ako nastavite s pregledom stranice, smatrat ćemo da ste suglasni s navedenom uporabom. Više informacija »